موضوع واقعي عكس چيست؟

۱۱ بازديد

سوژه در منظره

نحوه تعيين موضوع عكس

اصطلاح موضوع سزاوار توجه است. اين چيست و چگونه عكاس از موضوع براي ايجاد تصويري جذاب استفاده مي‌كند؟

موضوع را چگونه تعريف مي‌كنيد؟

موضوع واقعي عكس چيست؟

يك عكس چه چيزي را كشف مي‌كند و در نهايت، درباره چيست؟

اگر مي‌خواهيد از طريق هنرعكاسي فراتر از تصويري فوري حركت كرده و خلاقيت خود را بپذيريد، تمرين چند لحظه‌اي براي تعيين سوژه در يك عكس بسيار مفيد است.

اصطلاح موضوع درعكاسي به شيء اوليه‌اي كه عكاسي شده يا نقطه اصلي مورد علاقه كه لنزعكاس روي آن متمركز شده است مربوط مي‌شود.

تكنيك، تركيب بندي و انتخاب پس زمينه بايد در نظر گرفته شود تا احساس يا روحي را كه عكاس مي‌خواهد در عكس كشف كند بهتر منتقل كند.

تكنيك‌هايي كه مي‌توانيد براي مشخص كردن موضوع اصلي در عكس‌هاي خود استفاده كنيد شامل موارد زير است:

روشنايي

تعادل رنگ سفيد و روشن

ميزان وضوح تصاوير

حركت و جنبش

عمق ميدان

روش انجام اين كار تجزيه و تحليل دقيق تركيب عكس به عنوان راهي براي تشخيص و تفكيك مفاهيم سوژه و شي در تصوير است.

به طور طبيعي شما مي‌خواهيد اين كار را با برخي از عكس‌هاي خود انجام دهيد. با اين حال، براي يادگيري يك فرايند، اغلب انجام اين كار با مشاهده عكس‌هايي كه وابستگي شخصي به آن‌ها نداريد مفيد است.

موضوع در عكس پرتره چيست؟

اكثر مردم سوژه در يك پرتره را شخصي مي‌دانند كه از او عكس گرفته مي‌شود.

اما من استدلال مي‌كنم كه تركيب تا حدودي مفهوم موضوع را در اين عكس به چالش كشيده است.

اگر تركيب باعث مي‌شود كه توقف كرده و تصويري را بيشتر از آنچه در ساير موارد انجام مي‌دهيد، كاوش كنيد، مي‌گويم كه اين يك چيز خوب است.

توجه كنيد كه چگونه عكس تقريباً به نصف تقسيم شده است. اين چگونه به تركيب كمك مي‌كند؟

بنابراين، در حالي كه تصوير يك پرتره است، من فكر مي‌كنم عناصر تركيب مانند رنگ، فضا و الگو در اين تصوير آنقدر واضح هستند كه به خودي خود به موضوع تبديل شده اند.

عكس فراتر از مستندسازي ساده است و به يك تجربه بصري بسيار غني تبديل شده است. من آن را دوست دارم زماني كه اين اتفاق مي‌افتد

اما هنوز يك پرتره است و Col همچنان مهمترين عنصر بصري در قاب است.

اين مناسب است زيرا، زيرا اين يك پرتره نسبتاً مستقيم است، من فكر مي‌كنم مهم است كه در تركيب، از هدف اصلي عكس استفاده نكند.

سوژه درعكاسي منظره

منظره اي كه مثلاً شامل تركيبي نسبتاً يكنواخت از صخره‌ها، آب، تپه‌ها و آسمان است چطور؟ آيا مي‌توان همه آن‌ها را موضوع عكس در نظر گرفت؟

كاملا؟

در اين زمينه كلمه منظر يك اصطلاح بسيار گسترده است كه معمولاً در عكاسي يك ژانر تلقي مي‌شود.

پس از آن نتيجه مي‌شود كه صخره‌ها، آب، تپه‌ها و آسمان موضوع سوژه را در تصوير مشخص مي‌كنند.

با اين حال، بسته به تركيب، يك عنصر ممكن است بيشتر از ساير عناصر بصري درون تصوير، يك نقطه كانوني يا نقطه مورد علاقه باشد.

اين امر مي‌تواند آن نقطه كانوني خاص را به سوژه اصلي عكس تبديل كند.

در مورد عكس پرتره، شما معمولاً اين را به عنوان يك چهره واضح مي‌بينيد كه در پس زمينه خارج از فوكوس به تصوير كشيده شده است.

در يك عكس طبيعت مي‌توان از همان تكنيك براي به تصوير كشيدن يك گل در كوهي خارج از تمركز استفاده كرد.

با اين حال، به عنوان روشي براي حفظ حداكثر جزئيات، اكثر عكس‌هاي منظره از پيش زمينه به پس زمينه واضح مي‌شوند.

در چنين مواردي ممكن است يك نقطه كانوني اصلي به طرق مختلف از محيط اطراف جدا شود، از جمله موارد زير:

سوژه‌اي كه در پس زمينه بسيار تيره‌تر عكس گرفته شده است.

سوژه‌اي كه در پس زمينه اي دورعكس گرفته شده است.

سوژه‌اي كه با استفاده از لنز تله فوتو از پس زمينه جدا شده است.

موضوع از طريق مقياس از پس زمينه جدا شده است.

رنگ سوژه با رنگ پس زمينه تضاد دارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد